Alla inlägg under maj 2007

Av Lovisa - 29 maj 2007 13:44


det känns konstigt att ha slösat bort tio veckor i halmstad och nu vara tillbaka i mitt älskade kalmar för att stanna. idag har jag köpt en ful men billig bh med matchande trosa och äntligen lämnat in min mobiltelefon för reparation. på torsdag har jag muntlig redovisning av min praktikplats och på fredag åker jag och älskling till stjärnhov för att gå på någons trettioårsfest.

Av Lovisa - 22 maj 2007 12:39


min praktik är körd i botten; såhär besviken har jag inte varit på länge. jag har äntligen lämnat in kompletteringen i sociologi, juridiken får vänta tills jag har passande litteratur att tillstå.


kvastkampshelgen var rolig även i år och tack för alla fina presenter:

  • bamsevargen och besök inne hos vargarna på kolmården av älskling 
  • startkit för erotiska äventyr av vännerna
  • mycket liten feminin fickplunta av petra & alex
  • jägermeisterflaska av richard
  • djurgårdenarmband av min bror
  • valfri resa, hundparaply, "vad varje svensk bör veta" och en espressobryggare av mina föräldrar
Av Lovisa - 14 maj 2007 15:06


jag har, något för frekvent, börjat skolka från min praktik. jag vet att det är förbjudet, men jag står verkligen inte ut med att spendera flera timmar varje dag åt att rulla tummarna. tristessen börjar verkligen ta ut sin rätt och efter att ha konstaterat hur stor del utav min vårtermin jag slösat bort på ingenting trånar jag efter sommaruppehållet som snart är inom räckhåll.

på torsdag går årets kvastkamp av stapeln med mig iförd skynke och något suspekt sminkning; labolina personifierad. jag har precis skickat in en komplettering i utvärderingskursen jag läste i höstas och hoppas nu på positiv återkoppling.

Av Lovisa - 10 maj 2007 08:12


spontanitet är gudasänt; imorgon kommer älskling hit.

Av Lovisa - 7 maj 2007 16:22


min vardag är för tillfället så planerad in i minsta detalj att jag får kväljningar; resor, handledning, nybesök, studiebesök. problemet är att ingenting känns spännande längre och att jag bara har mig själv att skylla.

16 ons     till kalmar, kvastkamp
20 sön     till halmstad
24 tor      till kalmar, humanussittning & pumptömning
28 mån    tur till halmstad för handledningsavslut, retur till kalmar

Av Lovisa - 6 maj 2007 23:13


jag har blivit antagen till sommarkursen kreativt skrivande á fem poäng, halvfart. kursen i gruppdynamik står jag dessvärre som reserv till vilket är aningen oroande. antagligen får jag söka en annan kurs som inte blivit fullsatt än - och därmed betydligt mer ointressant -, för att garanteras hundraprocentigt studiestöd.

älskling har åkt hem och jag känner mig redan ofantligt ensam. i veckan ska jag göra två studiebesök, sitta med vid en neuropsykiatrisk utredning och spendera fredagen på mottagningen i laholm.

Av Lovisa - 1 maj 2007 23:04


jag är tillbaka i halmstad efter en skön långhelg. morgondagen innebär förhoppningsvis självdisciplinerat pluggande, hela torsdagen är för en gångs skull fullbokad och på kvällen kommer älskling hit. det känns konstigt att praktikdagarna den här veckan är så få, och underbart att jag träffar hjärtat redan i övermorgon.

verklighetspåminnelser: det är redan dags för reflektionsprotokoll nummer två vilket innebär att praktiken snart är slut, idag är sju månader med älskling, jag fyller tjugotvå om sjutton dagar, sommarlovet flåsar i nacken och det är fortfarande travar med saker jag inte gjort som passerat sitt bäst före-datum för länge sen.

Ovido - Quiz & Flashcards