Alla inlägg under juli 2008

Av Lovisa - 31 juli 2008 10:29


dessa soliga dagar spenderar jag och älsklingarna så mycket som möjligt utomhus. även på jobbet försöker jag njuta av så många soltimmar som det bara går.


vi har bland annat fyndat en fin vas från saga form - sjuttio procents rea -, hjälpt emil och erika att flytta möbler till sin nya lägenhet och sett senaste batmanfilmen på bio. i fredags var vi på öland för sol, bad och minigolf, och rundade av dagen på stekhuset med ännu en god middag.



Av Lovisa - 18 juli 2008 01:47


visst blev det sköna dagar hos älsklings föräldrar. vi hann med allt som planerat och tog vår tillflykt på kolmården från regniga stjärnhov. väl hemma igen har vi satt ihop ett fotoalbum av vårt gemensamma livs välbevarade minnen.


dessvärre har älskade pepsi fått borrelia och idag påbörjat en tjugo dagar lång pencillinkur. veterinärräkningen, som slutade på drygt ettusen femhundra kronor efter trygg hansas marginala insats, blir svår att hantera i månadens smala budget.


senare idag åker vi hem till mina föräldrar där även älsklings ansluter, för trevliga dagar med bland annat båtmässa och god mat.

Av Lovisa - 3 juli 2008 18:28


igår var jag och älskling på stan och reashoppade. jag fyndade ett par blå- och vitrandiga shorts, en sval svart kjol med hög midja och en vit bh - samtliga för halva priset.


imorgon åker vi till älsklings föräldrar och stannar i sex dagar. vi hinner förhoppningsvis med både kolmården, en tur till min bror och sambos nyköpta lägenhet, bada, fiska och andra trevliga aktiviteter.

Av Lovisa - 2 juli 2008 10:06


i lördags var jag ute och svirade tillsammans med micke och tommy. kvällen bestod av härliga åttio- och nittiotalsklassiker såsom meatloaf och toto, ett oräkneligt antal minttushots och självklart besök på studentpuben.


igår spenderade vi en heldag på sjön tillsammans med micke och tommy. vi paddlade säkerligen en och en halv mil, åt grillad lunch på en fin strand, krockade under träbron vid fängelset och fick rejäla solbrännor. på kvällen spelade vi minigolf på stensö då även linda anslöt, och rundade av kvällen med grillning på bakgården. på bilden poserar älskling under en bro.



Ovido - Quiz & Flashcards