Alla inlägg under januari 2010

Av Lovisa - 27 januari 2010 11:18


min c-uppsats är godkänd! äntligen!

Av Lovisa - 20 januari 2010 13:33


gällande matlagning älskar jag långkok. på sistone har jag gjort en underbar gulasch, köttfärssoppa och idag asieninspirerad mulligatawnysoppa med kyckling. till samtliga passar ett hembakat bröd, till exempel en rågsiktslimpa eller morotsbröd.


igår var jag på kursstarten till psykologi b. förhoppningsvis får jag ett jobb snart att ägna mig åt. jag längtar efter odlingssäsongen; avundas jordärts- och kronärtskockor, ärtor av alla dess slag, färskpotatis, kryddbuskar, betor, morötter, palsternackor med mycket mer. inte att förglömma blommor i mångfald.

Av Lovisa - 14 januari 2010 20:30



i förrgår fick jag min tatuering. resultatet blev mycket bra, jag förundras över att det inte efter själva tatuerandet gör ont. väntan på besked om betyg på uppsatsen är hemsk.


tomaterna grodde i början av veckan, idag har en tomatillo tittat upp. ikväll har jag sått akleja, rosa och gul underblomma och klematis. även några chilifrön från förra årets sådd utifall att de övervintrade plantorna inte klarar sig.

Av Lovisa - 5 januari 2010 15:22


idag har jag ägnat åt att söka jobb. nu återstår tålmodig väntan. jag har dessutom kikat på hus (läs: trädgårdar) och kompletterat uppsatsen vars slutdatum är fredag.

Av Lovisa - 4 januari 2010 13:30


idag har jag startat årets första frösådd; tomat 'green zebra', tomatillo 'rio verde' och afrikas blå lilja.

Ovido - Quiz & Flashcards