Alla inlägg under januari 2008

Av Lovisa - 30 januari 2008 16:15


min ögonsten klarade operationen utmärkt och är lika frisk som vanligt. dock är hon inte alltför förtjust i tratten och begränsningarna den för med sig.



Av Lovisa - 29 januari 2008 12:30


helgen bjöd på en hel del aktiviteter, bland annat på dansens hus där vi såg fantastiska bounce live. det blev även klädprovande men något mindre shoppande samt rejält med mat. förresten har jag snabbt blivit kallad till intervju i nästa vecka för ett av sommarjobben jag sökt.


imorgon ska pepsi opereras.

Av Lovisa - 22 januari 2008 21:35


båda kurserna har rullat igång och de kommande veckorna bjuder enbart på studier. på torsdag tar vi en paus och åker till stockholm för att umgås med min bror och hans sambo.

Av Lovisa - 19 januari 2008 15:21


efter tio veckors praktik vid östra och västra funkaboskolan har jag lyckats dra på mig två punkteringar och en otrolig mängd kunskap. det känns både bra och dåligt att återgå till skolbänken, men det blir ärligt talat rätt skönt att spendera våren åt envägskommunikation.


jag har fått klartecken att delta på juridiktvåans föreläsningar och behöver nu bara ställa allt tillrätta hos administrationen - med andra ord blir det tvåhundra procents arbetstakt som gäller första delen av terminen.

Av Lovisa - 15 januari 2008 11:53


de till fullo utslagna krokusarna på matbordet signalerar om vår men grådiset utanför fönstret säger annorlunda. trots det var jag och älsklingarna på en långpromenad i söndags när solen tacksamt tittade fram.


ikväll ska jag på lagledarmöte.

Av Lovisa - 9 januari 2008 17:05


litet i smyg har jag väntat på att det nya året ska komma igång; nej inte på grund av helgtristess, utan snarare för att alla giriga traderare ska lägga upp nya auktioner med allt det där jag ännu inte vet att jag behöver. jag är antagligen den perfekta traderaren, som går på de där beskrivningarna om hur snygg och otroligt fantastisk jag kommer känna mig i just den där tröjan. sen att jag gör det också ser jag mest som en bonus.


ovanstående kan jag faktiskt erkänna bidrar till min ekonomiska stagnation. i övrigt är jag tillbaka på praktiken och har en oönskat stor inlämningsuppgift att förkovra mig i till och med den tjugoförste.

Av Lovisa - 7 januari 2008 13:40


vi har varit hemma hos mina föräldrar i helgen och ätit ännu mer, fått fler julklappar och shoppat lite. jag fyndade en underbar stockh lm kavajjacka och en välbehövd kofta. 

Av Lovisa - 2 januari 2008 13:02


julafton och mellandagarna spenderade jag och älskling åt överflöd av mat och godis. vi hann med en rearunda till stockholm och en snabbfika med jennie. vi såg filmen arn på heron city och slösade bort ett antal timmar framför halo 3 på älsklings nya xbox 360 och hans pappas nya 42" plasmatv.


tvåtusenåtta började dåligt. trots det var festen hemma hos emil trevlig - jag blev både proppmätt och dumfull. mitt första om än något försenade nyårslöfte blir; att dricka mindre under året (dock inte nödvändigtvis mer sällan).


god fortsättning!

Ovido - Quiz & Flashcards