Alla inlägg under oktober 2007

Av Lovisa - 30 oktober 2007 09:38


idag har jag min intervju och redovisning av den standardiserade klienten. efter några dagars slit och en nervös natt hoppas jag på att få det så smärtfritt som möjligt överstökat. sen har jag bara tentan på torsdag att oroa mig över.


igår hade vi team blakladermöte och kom fram till en hel del vettigt, bland annat spikade vi lagfesten till fredagen den sextonde. på fredag åker jag och älskling hem till mina föräldrar för att stanna till och med söndag.

Av Lovisa - 24 oktober 2007 10:26


jag har slutat dricka kaffe sen tolv dagar tillbaka och återupptäckt teets välsmakande värld. ikväll ska jag på lagledarmöte och på fredag jobba på kåren i och med den alldeles för uppenbara jobbarbristen.


dessutom har jag fyndat ett par apsnygga monkijeans.

Av Lovisa - 18 oktober 2007 15:44


på sistone har jag pluggat mer än vanligt och dragit på mig en mindre tentaångest. till slut känns det som att jag blivit frisk vilket är mer än välkommet. imorgon jobbar jag på puben med mitt kära team blaklader.


den 16/11 kommer jennie hit, det kommer bli superskoj! förresten har jag tagit ur mina dreads - det känns underligt, men huvudet är betydligt lättare att hålla högt.

Av Lovisa - 13 oktober 2007 13:44


igår var jag och älskling bjudna på middag hemma hos emil och erika tillsammans med tommy. det var mycket mat, godis och trevligt sällskap.


idag har vi latat oss, tagit en långpromenad i det underbara vädret och köpt ett nytt dansspel till min xbox. ikväll jobbar vi på puben iförda våra splitternya jobbtröjor.



Av Lovisa - 11 oktober 2007 19:08


idag var jag och tommy på ikea och inspirerades av årets första julpynt - rött papper, vitt band och apelsinljus var ett måste. i år firar jag för första gången jul med en annan familj än min egen, nämligen älsklings. har så smått börjat leta klappar och kladda idéer på lappar här och var.

Av Lovisa - 5 oktober 2007 09:17


det är så himla trist när höstmörket kommer tillbaka. jag menar, höst i all ära - men när det verkar som om klockan alternerar mellan sex på morgonen och elva på kvällen blir jag less. det känns som om jag är konstant trött, grinig och extremt otillräcklig.


har börjat lyssna en hel del på p3 i radion jag fick av johan och de senaste dagarna fyndat en Velourblus och Cheap Mondaytop på tradera. ikväll börjar vi förfesta inför morgondagen som är en mycket välkommen vardagspaus - novischen!

Av Lovisa - 1 oktober 2007 09:37


idag firar jag och älskling att vi spenderat trehundrasextiofem dagar i varandras sällskap. <3


i helgen har vi varit hemma hos johans föräldrar och en tur till stockholm under lördagen med trerätters hemma hos min bror. team blaklader fyller sina jobbtider och det känns trivsamt att vara lagledare åt ett väl fungerande lag. vid elvatiden idag ska jag till funkaboskolan för att träffa min handledare och grovplanera inför praktiken.

Ovido - Quiz & Flashcards