Alla inlägg under april 2007

Av Lovisa - 30 april 2007 23:05


i lördags var vi på födelsedagsfest hemma hos alex för honom och petra. det var mat i mängder, gott sällskap, alkoholkantade drycker och därmed en väldigt trevlig förfest.

igår tog vi med pepsi på årets första uteserveringsfika, frös oss igenom matchen mellan dif och kff med joel och pia, åt pizza och kikade senare på film med petra och alex. vid tjugotvåsnåret åkte älskling mot destinationen tyskland och kommer hem igen i eftermiddag.

under förmiddagen har jag städat lite och varit i skolan och diskuterat sexmästerigrejer med min vice sexmästare. det var även tänkt att under eftermiddagen leka studentlekar men i brist på anmälda lag lades det ner. jag, petra, alex, tommy och erika gick istället hem och spelade mashed, åt middag på puben med min trötta älskling där vi dessutom drack en halv flaska vin var och återvände sen hem för att spela mer.

Av Lovisa - 23 april 2007 18:58


älskling åkte imorse efter en urmysig helg och jag har till min förtret börjat inse hur pass bristfälligt planerad min praktikperiod är av mina handledare. efter förra veckan på avdelning tjugosju med konstant rörelse - om så bara att förlora i Uno mot en trettonåring - har dagens kaffesurplande enmansshow varit allt annat än tillfredsställande.

på torsdag tar jag med mig pepsi till kalmar och stannar till och med tisdag.

Av Lovisa - 17 april 2007 09:23


igår var min första dag på behandlingsavdelningen, idag jobbar jag kväll. allting har såhär långt varit under normala omständigheter vilket mina handledare, mer eller mindre i samförstånd med mig, hoppas förändras snart för att servera mig en outforskad reaktion.


jag saknar min lägenhet och allt den innehåller, att spontanfika med mina rara vänner och att träffa älskling närhelst jag vill. på torsdag kommer trots allt älskling hit och på lördag tar vi en dagstur till göteborg för att fixa mitt hår och strosa runt på stan.

Av Lovisa - 13 april 2007 09:30

i onsdags var jag på BUPs låsta akutavdelning - en annorlunda upplevelse och något jag definitivt skulle kunna tänka mig att jobba med i framtiden. hela nästa vecka spenderar jag på den öppna behandlingsavdelningen med något friskare barn och ungdomar. det ser jag mycket fram emot. igårkväll tog jag en öl på puben med tommy, emil, petra och alex - vid tiotiden anslöt sig älskling. idag ska jag plugga juridik, tvätta, skriva reflektionsprotokoll angående praktiken och lite senare fika med tommy och emil.

Av Lovisa - 9 april 2007 14:14

i torsdags åkte jag, pepsi och älskling för att spendera påsken med hans familj. pepsi har fått åtminstone två nya kompisar och haft en minst lika bra helg som oss andra. vi tog dessutom en mysig tur till stockholm i lördags och strosade runt på välbekanta gator. den här veckan ska jag, utöver praktiken, plugga juridik inför tentan i helgen. på torsdag åker jag tillbaka till kalmar igen för att skriva nyss nämnda och fira älsklings födelsedag.

Av Lovisa - 1 april 2007 23:16




igår åt vi en jättegod middag på gröna stugan, resten av kvällen spenderades hos joel och rundades av på kåren. idag har vi varit vi i sex månader, motsvarande etthundraåttiotvå underbara berg- och dalbanainfluerade dagar.

är tillbaka i halmstad för att genomföra tre dagars praktik men åker på onsdag kväll tillbaka till kalmar för att dagen därpå följa med älskling hem till hans föräldrar i stjärnhov.


Ovido - Quiz & Flashcards