Alla inlägg under april 2008

Av Lovisa - 30 april 2008 14:16


litteratursökningen till uppsatsen är minst sagt omfattande, dessvärre är majoriteten fjärrlån som bara gud vet när de anländer.


blev tidigare idag uppringd från boendet utav en i personalen där jag förhoppningsvis ska jobba i sommar, och stämde träff på onsdag i nästa vecka. ikväll jobbar vi på puben och åker under morgondagen hem till älsklings föräldrar för att stanna till och med söndag.


jag är för övrigt mycket stolt över min väl godkända profilkurs.

Av Lovisa - 26 april 2008 17:51


idag har vi spenderat mestadels utomhus - parken, en tur på stan och under eftermiddagen grillat gott. resten av kvällen kantas av gott vin och trevligt umgänge.




Av Lovisa - 24 april 2008 14:54


sommarjobbsintervjun i förmiddags hos lss-handläggaren gick väldigt bra. personalen på boendet ska kontakta mig för att komma dit och kika på verksamheten samt diskutera faktiska arbetsuppgifter. det känns lovande, jag hoppas att de vill ha mig.


ikväll jobbar jag, älskling och ann-sofie på puben.

Av Lovisa - 23 april 2008 14:08


jag har äntligen återfunnit min passion för matchbox twenty som, mer eller mindre, legat i dvala sen rob thomas gjorde en avstickare för att släppa egna låtar. eftersom matchbox är en av de musikgrupper/artister jag spenderat en stor del av mitt liv lyssnandes på - rättare sagt sen nittiosju, ett år efter att deras första album släpptes - är det otroligt skönt rent känslomässigt att ha hittat tillbaka.


en hyllning till counting crows tycks också vara på sin plats.


jag och richard har så smått börjat skriva vår uppsatsplan inför b-uppsatsen som påbörjas i nästa vecka. nuvarande titel och ämnesval - preventivt arbete mot överfallsvåldtäkter vid geografisk samhällsplanering.

Av Lovisa - 20 april 2008 18:29


i fredags jobbade jag och älskling på puben. under gårdagen spenderade vi flera timmar i den högst saknade solvärmen och har ikväll ätit årets första mumsiga engångsgrillat.

Av Lovisa - 15 april 2008 14:23


igår firade vi älsklings födelsedag - jag bjöd på fin t-shirt och god middag på stekhuset.


idag har jag trilskats med comhem och hsb telefonvägen, pluggat både i grupp och individuellt. ikväll äter vi buffé på pipes of scotland och går sen en tur om mina grannar och efterfrågar eventuella sändningsstörningar på deras tvapparater.


förresten har jag äntligen blivit bjuden till sommarjobbsintervju - hos omsorgsförvaltningen den tjugofjärde.

Av Lovisa - 12 april 2008 13:37


på måndag skriver jag kontrakt med matilda och hennes sambo kalle angående uthyrning av min lägenhet, från första juni till och med mitten av augusti. för min och älsklings del blir inget annorlunda eftersom vi nästintill alltid huserar i hans lägenhet.


det blir jättefint hemma. i köket har vi nu har målat och lagt golv - allt är klart förutom golvlisterna som hittar sin plats inom några dagar.

Av Lovisa - 7 april 2008 14:57


jag har tagit mig i kragen. med älsklings hjälp är målningen i köket nästan färdig och vi ska senare idag till ikea för att köpa nytt golv.


i dagarna har vi spelat badminton på spelefanten och joggat (läs: lunkat) i kalmarsundsparken. grupparbetet i metodkursen börjar bli färdigt och jag kämpar på med samhällsvetenskapernas förutsättningar (gilje & grimen, 2007) inför den enskilda uppgiften.


på fredag kommer en tjej på besök med sin pojkvän som ska kika på min lägenhet för eventuell uthyrning under sommaren.

Ovido - Quiz & Flashcards