Alla inlägg under februari 2009

Av Lovisa - 28 februari 2009 11:17


långfrukost med nybakat bröd.

Av Lovisa - 27 februari 2009 09:28


plånboken tillät att fynda endast två titlar på årets bokrea; baka matbröd och linda olssons nu vill jag sjunga dig milda sånger. idag ägnar jag mig åt att analysera en vetenskaplig artikel inför tisdagens seminarium och spenderar nödvändiga timmar i tvättstugan.

Av Lovisa - 22 februari 2009 13:26


DN fredag till och med söndag är en fröjd. prassligt papper, utmärkt språk, intressanta reportage och gott om tid.


fredagen resulterade i en långpromenad till mormors fönster för nya kökshanddukar, lexington, de föregående dag meddelat inkommit. på kvällen gästades vi av emil, martin, micke och tommy. igår firade vi med flera aps födelsedag med kalas och singstarkaskad.

Av Lovisa - 19 februari 2009 09:23


vi närmar oss bokrean, den tjugofjärde, och jag har givetvis hittat en mängd intressanta titlar i de proppfyllda reklambladen. jag ser fram emot alla bokmalar som trängs mitt i natten för realiserade favoritförfattare.


jag och älskling springer två gånger i veckan, nu tre. mina kinkiga benhinnor protesterar för döva öron. på sistone har jag ätit mängder av kladdkaka, lagt in vitlöksklyftor i marinad, njutit av narcisser och tulpaner, blivit godkänd i första psykologidelkursen och fått en lcdskärm till datorn, dell, av mamma och pappa. det frodas i växthuset - sömntutor och chili har brutit jord, en pelargon är redo för mer näringsrik omplantering. efterlängtade pelargonsticklingen rosebud appleblossom anlände igår efter lång väntan.

Av Lovisa - 10 februari 2009 14:15


på sistone har jag fyndat ett löparställ och två marc o'polosjalar. diverse reor har bjudit på ännu en örtkruka, sagaform, och tunna lila panelgardiner, kid.


på fönsterbrädet gror det för fullt och citrusfrukter mognar. hus & hem 2/09 och elle interiör 1/09 har fått det att klia rejält i fingrar och plånbok. ikväll stundar kvällskurs, på torsdag är ett psykologiseminarium inplanerat. till helgen kommer mina föräldrar hit på besök.

Av Lovisa - 6 februari 2009 14:49


köket är alldeles underbart vitt! idag har jag träffat min studiegrupp och gjort citrusmarmelad på citron och kalamondinfrukter från vårt lilla träd. ikväll firar vi vårt fina kök med god mat och vin.

Av Lovisa - 4 februari 2009 16:57


idag kom äntligen målaren - förhoppningsvis är allting färdigt till och med fredag. tills dess ser vardagsrummet ut som ett mindre slagfält.

Ovido - Quiz & Flashcards