Alla inlägg under februari 2008

Av Lovisa - 27 februari 2008 14:47


igår var jag hos blodcentralen. dessvärre blev inget blod lämnat eftersom de spräckte blodkärlet i min vänsterarm, samt missade venen i högerarmen. åkte till biblioteket för att plugga en stund med richard och fikade sen med älskling, emil och erika. kikade in på åhléns och köpte en rar bok på rean för trettionio kronor och gick lite senare på lagledarmöte.


idag har jag varit på föreläsning och sedan letat relevant litteratur till mitt och richards tentamensprojekt. ikväll ska jag och älskling på teater tillsammans med övriga kårengagerade.

Av Lovisa - 23 februari 2008 17:45


idag har jag och älskling varit på spa och ägnat oss åt efterlängtad ompyssling.

Av Lovisa - 22 februari 2008 15:48


juridiktentan skrev jag färdigt på två timmar och hemtentan är precis inskickad. pluggandet som i början av veckan inte såg något slut är över och har lämnat mig alldeles matt.

Av Lovisa - 19 februari 2008 13:50


jag är mitt uppe i tentaplugget som slukar all min tid. tog därför en välbehövlig paus under lunchen i kalmarsundsparken med pepsi och lekte av oss lite energi.


igår var jag hos erika och emil och åt tårta eftersom erika firade födelsedag. förresten slipper jag komplettera juridikprojektet och blir därför fri från dubbelt arbete när juridiktentan är skriven på torsdag - fem veckor tidigare än beräknat.

Av Lovisa - 13 februari 2008 11:19


igår var vi tillbaka hos veterinären och tog bort de fyra stygnen från pepsis sår som läkt nästan helt.


jag är förkyld och småfebrig sen i söndags och väldigt trött på att vakna varje natt för att halsen ömmar. att jag inte har råd att missa något i skolan gör inte saken lättare. den artonde får jag börja skriva på hemtentan i profilkursen som ska lämnas in fyra dagar senare och den tjugoförsta skriver jag salstenta i juridiken.


den tjugoandra passar det därför väldigt bra att jag och älskling är inbjudna till tommy och lindas inflyttningsfest, samt att vi bokat spabehandling och relax den tjugotredje.

Av Lovisa - 6 februari 2008 21:55


påfrestningen att läsa två kurser samtidigt, samt att sedan tenta av båda samma dag, blandat med desto mer påtaglig stress har tagit ut sin rätt. ikväll har jag ordagrannt proppat i mig pizza, godis i mängder inklusive en halv kladdkaka och känner nu starkt för att låta allt komma upp samma väg som det slank ner.


imorgon ska jag på juridikföreläsning, sommarjobbsintervju samt jobba på studentpuben. fredagen bjuder på filmseminarie i profilkursen, fika med emil och erika och under kvällen kommer älsklings föräldrar hit för att stanna till och med söndag.

Ovido - Quiz & Flashcards