Alla inlägg under juni 2007

Av Lovisa - 28 juni 2007 12:19


jag har fyndat en träningsoutfit för trehundra spänn på stadiums rea. idag fick pepsi sin sista medicin och tassen ser tillslut femstjärnigt frisk ut.


förresten har jag varit i kontakt med prefekten vid vår institution eftersom jag börjar bli irriterad över att inte få besked om en komplettering jag lämnat in för över en och en halv månad sen. något jag tror de flesta studenter vid kalmar högskola inte är medvetna om; "(..) det är vanligt att man räknar komplettering som en omtentamen och då finns det som du säkert vet en regel som ger läraren 14 dagar på sig att lämna tillbaka tentamen. (..) om en lärare inte lämnar tillbaka en tentamen inom utsatt tid kan studenten anmäla detta till disciplinnämnden på lärosätet i fråga."

Av Lovisa - 19 juni 2007 11:58


kvisten på väggen har tagit form och det är bara en strykning kvar innan målningen är färdig. imorgon ska jag ta bort tejp, städa och börja måla hyllorna.


när jag städat klart är ni välkomna på en kopp kaffe!

Av Lovisa - 18 juni 2007 09:56


i lördags var jag, älskling, emil och erika på pipes of scotland och drack både en och två öl vilket var mycket trevligt. kvällen avslutades inte alltför oväntat med sibyllakorv och tvspel. igår gjorde jag färdigt motivet till väggmålningen och börjar antagligen tejpa och måla under morgondagen.


jag har precis skickat in det sista dokumentet för praktiken och hoppas att tio godkända poäng snart lyser med sin närvaro i ladok. idag ska jag till biblioteket och lämna tillbaka en bok, senare till veterinären med pepsi som fått en svullen tå och ikväll är det dags för jympa igen.

Av Lovisa - 15 juni 2007 17:09


igår var jag på jympa med älskling, emil och erika och har tack och lov ingen träningsvärk idag till skillnad från förra gången. sommarkursen känns än så länge väldigt slapp och högst genomförbar, jag måste bara ta mig tid att skriva något nytt och fräscht.


idag har jag hämtat min mobil som blivit utbytt mot en ny, fikat med richard och plockat upp ett paket på posten. hemma har väggen äntligen blivit vit efter tre strykningar och inväntar nu den stundande väggmålningen.

Av Lovisa - 11 juni 2007 11:29


jag har precis köpt färg och tejp till väggen som målningen ska sitta på och börjar förhoppningsvis måla under morgondagen. ikväll ska jag på bostadsrättsföreningsmöte, imorgon börjar min sommarkurs och på torsdag är det dags för jympa.


i övrigt har jag återgått till att fika både var och varannan dag, tar långa promenader under det tunna ozonskiktet och njuter av min för tillfället sorgfria vardag.

Av Lovisa - 5 juni 2007 09:19


i fredags åkte jag och älskling hem till hans föräldrar i stjärnhov. helgen har inneburit en hel del metande, alkoholackompanjerad lördagskväll och begynnande solbränna. utifrån kalmar.ses evenemangskalender har jag bestämt mig för att, under sommaren, delta vid ute-jympan i kalmarsundsparken och lyssna på betydligt mer livejazz - perfekt för min tunna plånbok. förresten har jag äntligen fått godkänt i sociologin, alla tio poäng.


på bilden; jag och jack myser i solen.

Ovido - Quiz & Flashcards