Alla inlägg under september 2008

Av Lovisa - 29 september 2008 22:33


på onsdag celebrerar jag och älskling två år tillsammans. vi firar i malmö fredag till lördag på tjusiga scandic kramer och äter god middag hos årstiderna.


eftersom båda saknar tålamod att vänta på överraskningar, gav vi presenterna idag. jag fick ett härligt badlakan- och handduksset i rött, lexington, och älskling ett par skinnhandskar, björn borg. mycket riktigt köpte vi en vit zone company tvålpump, village, till badrummet.



Av Lovisa - 28 september 2008 12:26


igår tjuvstartade jag, älskling, emil och erika julfirandet med litet julbord, glögg, klappar och tillhörande musik. vi spelade rita & gissa då joel och pia anslöt och fortsatte kvällen på studentpuben. en något annorlunda lördag, men mycket trevlig.



Av Lovisa - 25 september 2008 18:46


idag har jag fyndat två böcker på åhléns bokrea - rosendals trädgårdscafé och hemlagat som present -, och en väldoftande melontvål, topiary. jag har även handlat tre fulla matkassar inför middagen på lördag tillsammans med emil och erika, ätit vitlök- och tomatsoppa och gjort egen senap.



Av Lovisa - 23 september 2008 10:05


vår svarta, fina tvålpump från zone company, village, fungerar utmärkt. chansen att det blir en av samma märke i badrummet är stor. i eftermiddag ska jag och tommy till jysk för att hämta ekstolarna jag och älskling beställde i förra veckan. senare åker jag och älskling till ikea och köper nödvändigheter.


Av Lovisa - 22 september 2008 10:44


helgen i göteborg var händelserik. bortsett från varmt väder, rättvisemärkt kaffe och sköna promenader på hissingen innebar lördagen snabbshopping. enda fyndet blev en lexingtongrytlapp, nk hemma, trots att det fanns sanslöst mycket mer att vila ögonen på. kvällen bjöd fantastisk sjurätters på sjömagasinet som fick smaklökarna att jubla.



Av Lovisa - 18 september 2008 18:11


jag har pratat med mäklaren som precis avslutat visning nummer två. låt budgivningen börja! idag har vi köpt en tjusig hatthylla/klädhängare i ek, rum interiör, och en svart dörrmatta, village. imorgonbitti åker vi till göteborg för att umgås med älsklings familj till och med söndag.

Av Lovisa - 16 september 2008 09:42


igår fikade jag med frida och tröstshoppade lite i brist på uppsatsinspiration. dessvärre snubblade jag över ulrika hydman valliens tulpanmönster på en rund, fin matta. trots att jag aldrig varit ett fan av hennes grejer måste jag erkänna att mattan skulle vara väldigt snygg i vårt blivande vardagsrum.


idag ska vi kika på ekstolar till köksbordet, kökslampa i vitt eller svart med guld på insidan samt tulpanmattan.




Av Lovisa - 14 september 2008 11:26


det ordnar sig med lägenheten. kalmarhem kommer arbeta i köket och betalar material åt oss för att arbeta i övriga rum. trots att vi inte får välja hur vi vill ha det förrän vid slutbesiktningen, är det skönt att veta vad som gäller.


i fredags var vi hos emil och erika med tommy, åt tacos och drack många glas vin. i veckan ska jag lämna in min problemformulering, antagligen ta några varv på stan med tillhörande fika och spendera helgen i göteborg med älskling och hans familj.

Ovido - Quiz & Flashcards