Alla inlägg under januari 2007

Av Lovisa - 31 januari 2007 16:25

fick just godkänt i sociologin del två. nu måste jag ta tag i del ett så jag får mina surt efterlängtade tio poäng som förhoppningsvis leder den gyllene vägen till mitt pinsamt efterlängtade csnbidrag. jag har slutat bita på naglarna sen några dagar tillbaka, börjat banta igen (för hundrade gången?) och är ute i sista minuten med att fylla i kalendern jag fick i julklapp. imorgon ska jag jobba på puben.

Av Lovisa - 29 januari 2007 16:24

jag är extremt pank men ganska tillfreds ändå. väntar fortfarande på besked från csn och har lånade pengar att betala tillbaka vilket innebär en intressant plågsam månad.resorna kalmar-göteborg och halmstad-kalmar gick bra, håret blev fint igen och pepsi är inom räckhåll.

Av Lovisa - 26 januari 2007 09:22

jag städade under gårdagen - vilket egentligen innebar att sortera i min bokhylla - och hittade, dels min anteckningsbok från svalöv, men även skrivarantologin. är fortfarande glad över mitt fynd som jag trodde mig ha slarvat bort och sistnämnda pryder nu överkanten av den stora tavlan tillsammans med judith hermann, åsa ericsdotter, bodil malmsten och sofia broomé. har aldrig sett mig som en läsare som föredrar antingen manliga eller kvinnliga författare, men ser man till ovanstående verkar det definitivt som om jag fastnat i ett mönster. om tre timmar sitter jag i petras bil på väg till göteborg. forhoppningsvis blir resan minst lika trevlig som den vi erfor med emil mellan halmstad och kalmar.

Av Lovisa - 22 januari 2007 21:43

jag har blivit sjuk och fått ont i ögat. introduktionen är över och jag är nöjd. på fredag åker jag, petra, alex och johan till göteborg ihop. jag ska fixa håret och hämta pepsi, och på lördag kommer johan ner till halmstad.förresten ska jag åka till hjärtslaget 16-18 februari med apan, erika, atleten och två skåningar. det kommer bli hur galet som helst.

Av Lovisa - 18 januari 2007 09:29

är hos johan och kan inte somna om. har precis ordnat en kopp kaffe, läst mail och kommit underfund med att vi glömt sånghäftena till sittningen, men det ordnar sig. introduktionen går bra i lunkande tempo - är fortfarande aningen besviken på uppslutningen av nollor men det är ingenting att göra åt.jag drömde att csn godkände min ansökan.

Av Lovisa - 12 januari 2007 23:26

  jippi! fått godkänt i socialpolitiken. jag har bestämt mig för att jobba en del på studentpuben under våren. har dessutom hämtat mina nya glasögon och konstaterat att de är minst lika bra som de gamla, och definitivt duger apropå föregående inläggs orosmoment.

Av Lovisa - 11 januari 2007 21:01

  jag är hemma hos mina föräldrar och har som vanligt ätit konstant sen jag klev innanför dörren. skolan har lugnat ner sig tills jag får besked om mina kompletteringar - innan dess har jag bara ångest över mitt uteblivna csnbidrag. introduktionen är i antågande och jag känner mig stressad men samtidigt lugn, tiden får helt enkelt utvisa om det blir en hit eller flopp.börjat oroa mig för att dieselglasögon inte klär en seriös författare. förresten har jag blivit erbjuden en fortsättning på skrivarkursen jag läste i somras under sommaren som kommer.

Av Lovisa - 8 januari 2007 17:49

jag har faktiskt börjat plugga idag - skrivit två och en halv och satt sex sidor sammanlagt som morgondagens mål. det får helt enkelt visa sig om det är genomförbart. bokat biljett till halmstad på torsdag som avgår 14:48 med retur på lördag som anländer 16:53, lägligt till kick-offen. planen är att lämna pepsi och hämta hem henne efter introduktionen.ikväll blir det umgänge med johan, emil, petra, alex och joel.

Ovido - Quiz & Flashcards