Alla inlägg under juni 2008

Av Lovisa - 24 juni 2008 17:06


efter en stormig långhelg i halmstad - såväl väder som känslomässigt -, känns kalmar väldigt tryggt. under resan hem läste jag halva roslund & hellströms odjuret, trots att jag aldrig ansett mig gilla kriminalromaner. valet ursäktas av gott skriftspråk, med annorlunda kommatering och sköna journalistvibbar. har jag förresten nämnt att en av mina skrivarkursare just debuterat? jag fick boken i dagarna och ska så snart som möjligt sätta ögonen i den.

Av Lovisa - 9 juni 2008 23:06


idag har jag och älskling varit på stan för att hitta ett par skor, antingen ämnade för jobb eller fritid. vi hittade varkendera och kom istället hem med en tantig handväska - rea, nittionio kronor - och fiskelina.


jag vill tro att jag förhandlade till mig en extra bredviddag på jobbet idag trots att min förfrågan antogs direkt utan dispyt. så här långt tror jag att jag kommer trivas, bland glada ungdomar och trevlig personal.


det svåraste hittills blir att somna utan älskling som gick till sitt jobb när jag kom hem från mitt.

Av Lovisa - 8 juni 2008 22:45


i fredags var vi på trevlig examensfest å alexanders vägnar som fått sin sjukskötersketitel efter tre år - återigen grattis!


igår åt vi god lördagsmiddag och sammanstrålade senare med emil, erika och micke på puben, lägligt för att se portugal-turkiet. idag har vi tagit en långpromenad som gett upphov till en ilsken solbränna, svängt förbi ikea och städat halva lägenheten. slutligen åt vi middag på thai taste tillsammans med micke.  


imorgon är min första dag på jobbet - trots att jag bara ska gå bredvid börjar jag bli nervös.

Av Lovisa - 2 juni 2008 09:42


jag har haft en riktigt skön helg och är numer officiellt sommarsambo. i lördags jobbade jag, älskling, emil och erika på puben som till vår besvikelse blev en relativt lugn kväll. gårdagen spenderade vi i solen cirka fem timmar och grillade tillsammans med alex, micke, emil, erika, joel och pia.


älsklings tjugosex kvadratmeter är fyllda med mina grejer - det kommer onekligen bli intressant att se hur vi löser detta tumultartade kaos.

Ovido - Quiz & Flashcards