Alla inlägg under november 2007

Av Lovisa - 27 november 2007 16:39


jag tycker verkligen om min praktikplats; både östra och västra funkaboskolan har härliga elever trots att de kanske inte visar sin bästa sida varje dag. jag har - utöver praktisk träning med en tjej som påvisar panikångestsymptom -, så smått börjat hålla i egna samtal och har till min förtjusning fått en egen samtalskontakt att följa upp i nästa vecka. det är otroligt skönt att för första gången känna mig kompetent.


på sistone har jag köpt en hel del grejer på tradera, bland annat tolv fina pappkulor att hänga i julgranen men även annat fint att klä mig med.

Av Lovisa - 21 november 2007 21:41


i helgen var jennie här och förgyllde min tillvaro. egentligen drack vi bort alla nätter tillgängliga; i fredags via team blakladers lyckade lagfest och i lördags via förfest hos ap där värdinnan somnade innan gästerna gått. allt som allt blev det ett gäng pizzor, nattlig dramatik och ett par mackor på skafferiet innan hon åkte hem söndag eftermiddag.


jag är inne på min andra utav tio känsloladdade praktikveckor och är nog mer tagen med storm än jag anar. trist nog tryter energin utanför skolområdet men jag hoppas på att det blir bättre allt eftersom dagarna går.

Av Lovisa - 10 november 2007 16:04


gårdagens jobbpass var allt annat än en dans på rosor - jag mådde illa större delen av kvällen och fick ingen mat förrän magen sa ifrån helt. dock tjänade vi den största dricksen per person och jobbpass vilket kändes som en mindre triumf, trots att den välfyllda drickshinken inte stod på bardisken jag spenderade kvällen bakom.


idag har jag bakat havre- & chokladcookies vilka förhoppningsvis gör succé på spelkvällen hemma hos emil och tommy ikväll.

Av Lovisa - 8 november 2007 10:41


jag håller på att gå in mina nya skor. ställde mig på vågen imorse och tappade hakan - i negativ bemärkelse. nog för att det är skönt att vara hemma och sörpla fyrtioprocentig gräddsås men nu är det dags att sätta ner foten.


ikväll ska jag och älskling simma med, vad jag förstår, något sjunkbenägna tommy och sen äta på puben med joel, pia och martin. imorgon jobbar jag på puben med laget.

Av Lovisa - 5 november 2007 14:31


helgen hemma hos mina föräldrar var skön och jag fick bland annat ett par snygga skor. idag har jag köpt strumpor, nagellack och fyndat ett par byxor på oväntad femtioprocentsrea.

Ovido - Quiz & Flashcards