Alla inlägg under oktober 2009

Av Lovisa - 27 oktober 2009 08:18


sedan den sextonde har vi varit på resande fot, då vi åkte upp till min bror och hans sambo. vi hann med en hel del tv-spel, shopping och en tur till sjöhistoriskas titanicutställning. under måndagen åkte vi till älsklings föräldrar. vi besökte bland annat vingåkers factory outlet där jag fyndade en fantastiskt mjuk tigerkofta. i fredags gick vi ombord på silja lines trettiosextimmars helsingforskryssning. resan bjöd mycket mat, dryck, gott sällskap, arkadspel och skönt strosande i helsingfors. i söndags reste vi hem till kalmar.


under dagarna har vi lyckats inhandla julklappar till fem familjemedlemmar och en del grejer till oss själva;

två taklampor som fönsterbelysning, bolagret

fågelmatare, bolagret

loofahsvamp, granit

badskum - bain moussant extra pur olive lavande, stockhome

två iittala maribowls, iittala

två julburkar i glas, kosta boda

två löpare, textilfabriken

.. samt en hel del godis och alkohol på taxfreen.

Av Lovisa - 13 oktober 2009 14:49

  


på balkongen matar vi fåglar; talgoxe, blåmes och gråsparv. när vi vaknar på morgonen ser vi fåglarna äta frukost utanför sovrumsfönstret. en god anledning att ligga kvar en stund till.

Av Lovisa - 7 oktober 2009 12:38


de senaste dagarna har jag rullat sisådär sjuttio köttbullar, gjort ett storkok av chili con carne, bakat två limpor på restmjöl och sockerkaka med plommon.

Av Lovisa - 3 oktober 2009 09:02


de gröna kiwifröna jag satte för tjugotvå dagar sedan bröt igår jord - först ut i den exotiska lådan innehållandes även gul kiwi, avokado och mango. vi har dessutom köpt en digital termometer till skyddslingarna på vinden. så långt allt väl.


i treårspresent fick jag ett presentkort hos en tatueringsstudio i stan; till min stora skräck har jag äntligen bokat en tid för att få pepsis tassavtryck förevigat. jag har även köpt en ny vinterjacka, monki.

Av Lovisa - 1 oktober 2009 17:03


idag firar jag och mannen i mitt liv tre år tillsammans. <3

Ovido - Quiz & Flashcards