Alla inlägg under augusti 2008

Av Lovisa - 29 augusti 2008 11:37


bortsett från mitt kostsamma, ack så underbara vintage skofynd, har jag har börjat sälja på tradera igen - dels för pengarna, dels för att slippa flytta saker jag inte använder till nya lägenheten. vi har pratat med vår blivande bovärd om omtapetsering samt kulör innan vi flyttar in, vilket han generöst godkänt. trots att vi får stå för själva arbetet är det väl värt mödan.


den här hösten innebär flera roliga resor;

19-21 september till göteborg med älskling för att umgås med hans familj

3-4 oktober till malmö för att fira två år med älskling <3

23-26 oktober till berlin med mamma

Av Lovisa - 27 augusti 2008 09:33


hittills går allt smärtfritt som har med flytten att göra tack vare trevlig personal vid vardera företags kundtjänst. jag har därmed flyttat min hemförsäkring och elavtal samt avvecklat bredbandet.


idag ska jag städa och diska hemma hos älskling, spackla klart över min diskbänk och luncha med frida.


ett tips till alla som skriver dagbok på internet; gör en bok. oavsett om det är handskrivet eller ej, är det fortfarande minnen som man någon gång i framtiden blir glad över att ha bevarat.

Av Lovisa - 25 augusti 2008 13:16


lägenheten är vår - klockan elva i förmiddags skrev vi kontrakt hos kalmarhem. den första november flyttar vi in på riddaregatan 3 a; sextiosex kvadrat med balkong och bådas namn på brevlådan.


jag har just adressändrat och träffar på måndag mäklare från svensk fastighetsförmedling för värdering av min lägenhet. ikväll firar vi med god mat på hanssons krog.

Av Lovisa - 23 augusti 2008 15:37


igår var jag och älskling och kikade på en bra lägenhet med stor potential; förhoppningsvis ringer mäklaren på måndag och meddelar att den är vår.


i förrgår köpte jag ett par välbehövliga svarta, korta vagabondstövlar på rean. idag har vi fyndat en snygg iittalakaraff - sjuttiofem procents rea -, och äter ikväll middag på puben tillsammans med joel. den trettionde ska vi på kräftskiva hemma hos tommy och linda.

Av Lovisa - 19 augusti 2008 11:58


jag har fyndat en alldeles ny plommonfärgad stockh lmsklänning på tradera. idag tvättar jag och förundras över att sommarjobbet är ett avslutat kapitel.


nervositet kring annalkande socionomexamen håller jag på avstånd genom bra garderingar.

Av Lovisa - 16 augusti 2008 14:13


mycket tyder på att sommaren är över. vädret har slutat nå högre temperaturer och igår fick jag tillbaka nycklarna till min lägenhet. på måndag börjar älskling skolan och jag arbetar mitt sista jobbpass.


idag har vi köpt en söt hissgardin, jag har gjort älgfärsjärpar och förberett deg till gott rågbröd. nedan en somrig bild av buketten som pryder köksbordet.



Av Lovisa - 5 augusti 2008 00:03


i lördags var vi hos martin på trevlig avskedsfest inför hans göteborgsflytt. vid fyra på morgonen snubblade vi hemåt och upptäckte att kalmars enda nattöppna shellmack var precis vad vi behövde.  


den här veckan jobbar jag och älskling om varandra konstant - om inte den ene sover när den andre kommer hem, så slutar den ene samtidigt som den andre är på väg till jobbet.

Ovido - Quiz & Flashcards