Alla inlägg under juni 2009

Av Lovisa - 29 juni 2009 14:04


i fredags åkte vi till mina föräldrar i halmstad och stannade till och med söndag. vädret var alldeles fantastiskt. vi hann med både shopping, flera timmar på stranden inklusive välbehövliga dopp i havet och god mat, allt i trevligt sällskap.


Av Lovisa - 26 juni 2009 10:42


idag har jag blivit erbjuden sommarjobb. dock tackade jag nej - dels för att jag är mitt uppe i sommarkurserna, dels på grund av att jag anser det oförskämt att ringa en månad in i anställningsperioden och förvänta sig att jag ska vara tillgänglig.

Av Lovisa - 22 juni 2009 11:31


i onsdags blev vi färdiga med målningen i vardagsrummet. i torsdags städade vi undan, packade väskorna och begav oss till älsklings föräldrar. midsommarfirandet kantades, trots ösregn, av gott humör.


väl hemkomna har solrosor slagit ut, chili och tomater satt än mer frukt. under veckan ägnar jag mig åt studier.

Av Lovisa - 16 juni 2009 10:21


det frodas på balkongen. petunior, krasse, pelargoner, spetsmössa, penséer och tomater blommar för fullt. citrus, tomat och chili bär frukt.



Av Lovisa - 15 juni 2009 20:11



underbara, älskade vita väggar. en strykning och ränderna är ett minne blott. 


Av Lovisa - 14 juni 2009 14:10



igår påbörjade vi äntligen arbetet i vardagsrummet; drog ner bården, spacklade igen hundratalet hål och maskerade lister, fönster- och dörrkarmar. idag spacklas bården, slipas tapetskarvar och spacklade ytor. förhoppningsvis kan jag börja måla under morgondagen. mellan varven har helgen ägnats åt call of duty 4.

Av Lovisa - 9 juni 2009 11:24


torsdag till söndag lunchtid har jag varit på fötterna från väckning till sängdags. i fredags besökte vi älsklings avslutning i ljungby kyrka, som följdes av champagne, plockbord och jordgubbstårta hemma. förutom älsklings familj kom emil förbi för att gratulera. på kvällen åt vi god middag hos källaren kronan.


i lördags tog vi en biltur till öland för glass och ännu en fantastisk ljusstake från paradisverkstan. på kvällen bjöd vi förutom gästerna, martin på middag och sällskap in på småtimmarna. i söndags reste gästerna hem. på kvällen såg vi terminator salvation på bio tillsammans med martin.


Av Lovisa - 2 juni 2009 11:22


lördagen innebar kulglass, minigolf och sköna promenader - allt under den underbara solen. vi hann dessutom med varsin öl på balkongen, tvspelande - guitar hero, nhl 09 med fler - och tvårätters på riddaregatan. i söndags besökte vi ikea innan johan och ida styrde kosan hemåt.


igår tog jag en promenad med ap och tvättade. idag har jag varit en sväng på stan och köpt avslutningspresenter åt älskling. på torsdag kommer hans föräldrar, mormor och syster hit för firande på fredag.

Ovido - Quiz & Flashcards