Alla inlägg under november 2009

Av Lovisa - 25 november 2009 09:55


förra helgen bjöd vi ann-sofie, anders, joel, pia, tommy och ap på middag; jordärtskocksoppa med örtkyckling och chokladmousse med jordgubbssås som avslutning. helgen som var hade vi mina föräldrar på besök. vi åt god middag både hemma och på hamnkrogen, kikade på länsmuseets utställningar och tog en skön promenad i lördagens solsken.


under vardagarna har jag fullt upp med uppsatsen. igår smygstartade vi med adventspyntet med röda rosetter åt gardinerna.

Av Lovisa - 5 november 2009 09:56


skinkan blev väldigt god, minst en skinkmacka om dagen slinker ner. igårkväll la jag ärtor i blöt och kokar idag ärtsoppa på skinkspadet.


     

Av Lovisa - 4 november 2009 14:31


i förrgår hade jag uppsatshandledning och fick en knuff i rätt riktning. på kvällen gjorde vi årets första julskinka; det är så hemskt gott på macka och larvigt dyrt att köpa färdigskivad över disk. igår fick jag äntligen frökuvertet jag väntat på från forumet. jag plockade ur flertalet att njuta av till sommaren; ringblommor, afrikas blå lilja, aklejor, aster, rosenböna och polarblågull.  imorse föll årets första snöflingor. idag har jag fortsatt transkribera mina intervjuer och funderat över både resultat och analys. ikväll äter vi på puben tillsammans med emil och erika.

Ovido - Quiz & Flashcards