Alla inlägg under december 2008

Av Lovisa - 25 december 2008 16:55


tillsammans har jag och älskling fått en mängd fina och uppskattade julklappar. från min bror och hans sambo fick vi fyra stycken grogglas ur serien lovisa, duka, stort pokerset, jag en parfym från clean - warm cotton - och mirror's edge. från mamma och pappa fick vi en spadag, och en välbehövd bänkdiskmaskin, bosch, från föräldraparen.


från älskling fick jag sex stycken rödvinsglas ur serien essence, iittala, digital fotoram, lg, och karlssonklocka. jag gav älskling en jordglob, menu, väderstation, philips, och prenumeration av illustrerad vetenskap.


god fortsättning! 

Av Lovisa - 21 december 2008 15:51


den andra steltonmagneten har kommit, och pryder nu vår kyl.



igår ägnade vi oss åt storstädning och jag la upp gardiner. idag har vi julstökat för fullt och tagit en långpromenad i det underbara vädret. imorgonbitti skjutsar erika oss till tåget - väskorna hopar sig förfärande nog redan i vardagsrummet.

Av Lovisa - 18 december 2008 11:19


på sistone har jag fyndat ett par vagabondstövletter och tjusigt pilgrimhalsband. idag ska jag baka ännu en fantastiskt god mjuk pepparkaka och städa. i helgen plundrar vi granen för att slippa det när vi kommer hem den trettionde, och gör i ordning den sista julklappen. på måndag morgon styr vi kosan till halmstad för julfirande med mina föräldrar, bror och hans sambo. det lär bli intressant hur vi får med oss alla julklappar och packning på tåg och buss.  

Av Lovisa - 15 december 2008 11:34


jag rekomenderar starkt att skaffa eller ge bort ljusstakarna ljuspunkt - ett samarbete mellan ica, röda korset och konstfack, designade av kristin karls -, i julklapp. jag har köpt två vita par till oss själva.


jag har fullkomligt förälskat mig i iittalas glasserie essence, designad av alfredo häberli. vilken lycka att dricka vin ur! för att inte tala om vila ögonen på. 

Av Lovisa - 14 december 2008 23:59


i torsdags köpte vi bland annat två lyktor till balkongen. fredagen bjöd lussekalas hemma hos tommy och linda.


jag har kommit fram till en tredje, och sista, julklapp till älskling att införskaffa under morgondagen. som just nämnd sa tidigare idag; nu är det bara tio dagar kvar till julafton.

Av Lovisa - 10 december 2008 11:02


våren är säkrad;

psykologi 30 hp, helfart, högskolan i kalmar

intervju- och samtalsmetodik 15 hp, halvfart, högskolan i kalmar


under förmiddagen har vi sorterat tvätt, dammsugit och svabbat golv. ikväll har jag planerat veterinärbesök och uppsatsskrivande. imorgon kommer martin hit och lånar sovplats till fredag.

Av Lovisa - 9 december 2008 16:08




steltonmagneten pryder vår frys. även en utav älsklings julklappar anlände idag med posten, och ligger i skrivande stund inslagen och glittrande under granen.

Av Lovisa - 8 december 2008 22:36


idag har vi köpt fler champagneglas, sagaform - totalt sex stycken -, och beställt blommor till nyår. förhoppningsvis anländer vår efterlängtade kylskåpsmagnet, stelton, under morgondagen.

Ovido - Quiz & Flashcards