Alla inlägg under maj 2009

Av Lovisa - 29 maj 2009 12:06


årets kvastkamp blev en rolig tillställning men på något vis missade vi båda sittningarna. trots det höll jag låda med ap tills kåren stängde på söndagsdygnet. några bilder från lördagskvällen finns på aps blogg.


igår kom min mamma hit på snabbvisit och överlämnade lampan jag längtat efter. även ph5 lampan ankom lägligt och lyser nu upp vårt kök. härliga, älskade lampor!


ikväll kommer min bror och hans sambo hit för att stanna över helgen.

Av Lovisa - 20 maj 2009 17:47


vi har just fyndat en ph5 lampa, louis poulsen, på tradera - hurra!



Av Lovisa - 20 maj 2009 14:38


i måndags firade jag och älskling min födelsedag med god middag på stekhuset. av älskling fick jag världens vackraste vitvinsglas ur serien essence, iittala, som nu stoltserar bredvid rödvinsglasen. mina föräldrar överraskade med en tjusig blombukett.


igår åkte vi med ap till ikea och köpte ett flyttbart arbetsbord till köket, dynor till utemöblerna och planteringslådor. imorgon börjar äntligen kvastkampen - i år utklädd till hippie!

Av Lovisa - 14 maj 2009 10:37


i söndags övergick den gångna månadens ryggont i ryggskott. måndagen spenderades på sjukhuset dels för melanoma monday, dels för ryggskottet. för det sistnämnda blev jag ordinerad sjukgymnast till vilken jag linkade i onsdags. förhoppningsvis kommer programmet med morgon- och kvällsstretching göra ryggen gott.

Av Lovisa - 7 maj 2009 14:12


jag har bestämt mig för att återuppta arbetet med min c-uppsats istället för att läsa socialpsykologin. därför ägnade jag tisdagen åt att söka artiklar och läsa referenslitteratur på biblioteket. igår var jag och ap på ikea, plantagen och rusta.

Av Lovisa - 4 maj 2009 10:09


jag känner mig kluven huruvida jag ska läsa den sista delkursen - socialpsykologi -, eller tillåta mig själv tillgodoräknas den. jag hade tänkt närvara, men när jag upptäckte i ladok att poängen redan blivit godkänt gröna började jag tveka. nu sitter jag här istället för på introduktionsföreläsningen.


igår fyndade jag en fin, blommig klänning och två fantastiskt snygga eva solo disktrasor.


jag är antagen till två sommarkurser vid mittuniversitetet;

sociologi (A) ungdomssociologi, 7,5 hp halvfart distans

sociologi (A) sociologi och populärkultur, 7,5 hp halvfart distans

Av Lovisa - 2 maj 2009 14:16


i vardagsrummet solbadar krasse, luktärt, solrosor och silverek, lavendel och alunrot, chili och basilika. pelargonen p. elongatum blommar;


på balkongen frodas tomaterna, med både knoppar och blommor;

Av Lovisa - 1 maj 2009 14:35


under gårdagen fyndade vi flertalet snäckskalsvita spin mugs, design house, samt två odlingslådor åt chiliplantorna, ikea. idag åt vi frukost i sängen och läste gårdagens dn.  fredagstrenden består i att påta i jorden och städa lägenheten.


sista helgen i maj kommer äntligen min bror och hans sambo hit på besök.

Ovido - Quiz & Flashcards