Alla inlägg under juli 2007

Av Lovisa - 29 juli 2007 21:15


under dagarna som mina föräldrar var i kalmar gick vi guidad tur dels på slottet men även på länsmuseet utav skeppet kronan, besökte salvestaden, tog en tur på öland och åt otroligt mycket god mat.


imorgon åker jag och mamma över till danmark för att förhoppningsvis fynda second hand i en juste grändbutik och insupa en aning kulturliv. vi stannar bara över natten - en snabbweekend -, varpå jag åker tillbaka till kalmar antagligen redan under onsdagen.


denna och nästkommande lördag jobbar jag på studentpuben i gott sällskap och i övrigt har jag en del introduktionspåtande och skrivande kvar. det känns underligt att augusti redan stundar.

Av Lovisa - 25 juli 2007 22:09


det var skönt att spendera några dagar i halmstad - återigen några fynd på rean, besök på båtmässan som visst la till när vi var i stan och en runda på go-cartbanan.


väl tillbaka i kalmar har jag återgått till att lata mig men trots det hunnit med en hel del introduktionspusslande och några alkoholåsamkade blåmärken. imorgon kommer mamma och pappa hit för att bland annat besöka salvestaden och öland. de stannar till och med söndag då jag följer med till halmstad.


har förresten börjat sälja saker på tradera igen - garderoben är överfull och plånboken raka motsatsen. har dessutom varit snäll och lämnat en stor ikeakasse med kläder hos röda korset.

Av Lovisa - 15 juli 2007 13:02


under veckan har vi plockat kantareller, varit på kolmården, fiskat både ätdugliga abborrar och kräftor och ridit islandshästar, vilket blev min födelsedagspresent från älskling. under lördagen träffade vi jennie och peter i stockholm och spenderade några slantar på rean.


idag åker vi till halmstad för att stanna till och med fredag.

Av Lovisa - 5 juli 2007 12:58


i förmiddags fikade jag med emil och tog en sväng förbi ungdomsmottagningen för att byta preventivmedel och blev tillsagd av barnmorskan att jag är tjock. tröstshoppade en tröja och några söta trosor och stegade sen surt hem i regnet som envist öser ner över kalmar.


på lördag jobbar jag med erika och emil på studentpuben och på söndag styr jag och älskling kosan mot stjärnhov. jag ska försöka skriva lite under nästkommande vecka men även ta mod till mig att bada i den gäddtäta båvensjön.

Av Lovisa - 2 juli 2007 11:46


igår firade jag och älskling nio månader med en jättegod middag på stekhusets uteservering.


för att få inspiration till att skriva något nytt, superfräscht och imponerande produktivt har jag bestämt mig för att ta hjälp av skrivarkalenderns skrivövningar, något jag inte testat tidigare.

Ovido - Quiz & Flashcards