Alla inlägg under februari 2007

Av Lovisa - 28 februari 2007 13:44

jag har köpt en liten burk med färg som förhoppningsvis snart kommer pryda mina väggar. min plan är att provmåla på fredag, köpa antalet burkar jag behöver och annat krimskrams på lördag för att slutligen spackla och måla måndag-tisdag. nu ska jag bara rota fram mina gamla snickarbyxor så jag ser passande ut för uppgiften. ikväll jobbar jag på puben.

Av Lovisa - 27 februari 2007 13:53

inatt var jag, älskling, tommy och linda på bokrean. jag fyndade:du har inte rätt att inte älska mig - peter kihlgårddet är fortfarande ingen ordning på mina papper - bodil malmsten idag har jag frukostfikat med petra och planerat kommande höstintroduktion i stora, och stundtals desto detaljrikare, drag. har även provat min nya diet och är inte speciellt överraskad av att den inte smakar alls lockande - dock ska jag för en gångs skull försöka slutföra vad jag påbörjat.

Av Lovisa - 25 februari 2007 20:14

har precis sökt två sommarkurser i fall att jag inte får tag i något sommarjobb; 1. kreativt skrivande (fem poäng)2. gruppvägledning - att leda grupper till utveckling (fem poäng, distans)

Av Lovisa - 24 februari 2007 03:12

köpte skärmen och fick därmed åter tillgång till en väsentlig del av ytan på mitt skrivbord. kom hem vid femsnåret imorse och sov till lunch. har sen dess ätit en äcklig macka med currykyckling, blåbärspaj, en god middag och lite glass. kvällen har vi spenderat framför teven och strax ska jag gå och lägga mig. imorgon innebär en välförtjänt sovmorgon och sittning lite senare.på måndag ska jag testa en milkshakediet - dock inte sorten man köper på mcdonalds.

Av Lovisa - 22 februari 2007 11:41

har precis pratat med marianne lindberg vid BUP i halmstad som kommer vara en av mina två handledare under praktiken. det känns väldigt bra eftersom allting nu löst sig på den fronten, dock har jag så smått börjat sakna älskling redan. det, däremot, känns rätt fånigt i och med att det är en hel månad kvar tills jag påbörjar min praktik men jag antar att relevanta argument inte biter på mig just nu.      tommy frågade om man inte kan köpa rabattkort resan kalmar-halmstad, jag ska undersöka saken närmre. ni behöver alltså inte oroa er; jag planerar att åka hem varje helg.eventuellt ska martina bo i min lägenhet när jag är borta, den administrativa biten ska vi prata om senare. imorgon ska jag till hennes kompis julia och kika på en platt skärm hon vill sälja. ikväll jobbar jag på puben.

Av Lovisa - 19 februari 2007 23:40

idag har jag shoppat för första gången på ungefär två månader, bortsett från adidaströjan jag fyndade på mellandagsrean. det känns smått overkligt att inte längre vara beroende av andras gästfrihet. efter lördagens slagsmål med asfalten är jag fortfarande blå och öm. imorgon ska jag ringa och höra om praktikplatsen i halmstad blir av. dessutom borde jag på allvar ta tag i sökandet efter sommarjobb.

Av Lovisa - 15 februari 2007 09:15

dagens ros: csn

Av Lovisa - 13 februari 2007 10:33

inatt sov jag och älskling faktiskt hemma hos mig - trots bristfällig sömn och ett tiotal drömmar snurrandes i huvudet var det väldigt skönt. förresten vet jag jag att jag är allt annat än felfri, men troed skrev precis; "just nu är du en av få jag känner som har ett bra förhållande .. det är nice. det ger hopp!" utöver mina på sistone nattliga och alkoholkantade hjärnsläpp kan jag inte annat än hålla med. men i och med att jag konstant och febrilt letar efter bra förhållanden hos andra, just för hoppets skull, var det dessutom smickrande. för att knyta an till inlägget jag skrev i slutet av januari är mina naglar numer långa och fina - jag är mäkta imponerad av mig själv. även dieten går sakta framåt, för en gångs skull glädjs jag åt små resultat.

Ovido - Quiz & Flashcards