Alla inlägg under november 2008

Av Lovisa - 30 november 2008 14:05


under helgen har vi målat om sovrummet i sobert, rogivande vitt. den underligt lila färgen är äntligen ett minne blott! vi har dessutom blivit med gran - en något större version än förra året - som doftar alldeles underbart. gårdagens besök på julmässan innebar tillökning i julklappshögen och en fin dörrkrans.




Av Lovisa - 26 november 2008 10:37


julklappsletandet är i full gång. från och med torsdag är det äntligen dags för slottets underbara årliga julmässa, vilken vi gästar på lördag tillsammans med erika.


i samspråk med min handledare har jag beslutat att senarelägga min uppsatsinlämning på grund av svårigheter att skapa kontakt med fältet. det blir inte som jag tänkt mig, men för bästa resultat är beslutet obestridligt.

Av Lovisa - 21 november 2008 12:58


idag har vi köpt inflyttningspresent till emil och erika att överlämna ikväll - fyra stycken lasse åbergglas -, och en vit julstjärna, watt & veke, till oss själva. nu ska jag läsa sköna hem 14/08 som precis damp ner i brevlådan.

Av Lovisa - 18 november 2008 15:28


jag har börjat julpynta - fram med tomtar, elljusstakar och ljus! igår visade termometern minusgrader trots att klockan inte ens blivit kväll.


vi har dessutom börjat planera julklappar till båda familjers medlemmar. trots haltande studentekonomi ska vi nog lyckas trolla fram ännu lite fler designprylar i deras hem. personligen önskar jag mig någon svensk designkreation, eller bara något fint;

Av Lovisa - 12 november 2008 09:46


idag ska pepsi trimmas, så under tiden tänkte jag låta flitens lampa lysa på högskolebiblioteket. jag väntar fortfarande svar från abc om de har möjlighet att ta emot mig för fokusgruppintervjuer. väntan är värst.


i övrigt drömmer jag mardrömmar flera gånger varje natt, något som allvarligt påverkar mitt humör kommande dag.

Av Lovisa - 10 november 2008 08:56


i lördags bjöd jag och älskling till inflyttningsfest med ostbricka för goda vänner. mycket vin och mycket skratt - alltså en väldigt trevlig tillställning. vi fick dessutom fina presenter;

kalanchoe - joel och pia

två champagneglas, sagaform - emil och erika

kokbok - ap

vinkaraff och brödstämpel - tommy och linda


idag ska jag komplettera mitt metodpaper och förhoppningsvis få kontakt med verksamheter vars personal jag vill intervjua.

Av Lovisa - 4 november 2008 13:05


ett stort tack till alla som hjälpte till att flytta i lördags; emil, erika, frida, joel, mamma och pappa.


imorse, närmare bestämt kvart i sju, följde jag och pepsi med erika och cindy på morgonpromenad - inte minst för välbehövliga tips om promenadstråk i omgivningen. väl hemkommen bestämde jag mig för att lägga impalaskinnet på vardagsrumsgolvet, där det nu ligger. jag har återigen läst sköna hem 11/08 och ögnat igenom 13/08 som dök ner i brevlådan under förmiddagen, samt sorterat och frontat de sista röriga travarna kurslitteratur. snart bör jag ta tag i metodmotiveringen min uppsatshandledare vill ha i sin inkorg imorgon förmiddag.

Ovido - Quiz & Flashcards