Alla inlägg under januari 2009

Av Lovisa - 29 januari 2009 15:27


under gårdagen storshoppade jag på h&m, mest till mig själv men även en tröja till älskling slank med. cervera reade femtio procent så jag passade på att köpa en ny kapsylöppnare, zack. jag utnyttjade dessutom ett tillgodokvitto hos molins och köpte ett långt fint pärlhalsband i röda nyanser.


kumquatträdet står i köksfönstret för karantän - givetvis med extra belysning -, innan det får flytta in i vardagsrummet till kalamondinen. idag har jag sått två olika chilisorter och flyttat ut ett pelargon- och fem tomatskott ur växthuset.

Av Lovisa - 26 januari 2009 17:30


eftersom netto säljer citrusträd denna vecka för sanslösa 159 kronor styck, skyndade vi dit och köpte ett kumquatträd. jag hoppades att de hade citronträd, men det var litet för bra för att vara sant. kanske går jag förbi senare i veckan och ser om de har fått in några nya.


i övrigt har jag hämtat kurslitteratur som kom med posten idag, läst litet om psykologi och kön, städat och studerat sådden i vardagsrummet.

Av Lovisa - 24 januari 2009 16:50


igår var vi hemma hos joel och pia, spelade spel och drack öl. idag har vi köpt två vita badlakan och matchande handduk, lexington, och rostfria skålar, ikea. inspirerade från senaste numret av sköna hem, köpte vi två 350 ml absolut vodkaflaskor att ha olja i. ikväll ska vi till ap för singstar och kladdkaka. mums!


Av Lovisa - 22 januari 2009 13:59


sex stycken tomatskott ser nu dagsljus. jag anar även en alunrot som i dagsläget ser ut som små gröna prickar. eftersom kalamondinen fortsatt tappa kart har vi placerat en lågenergilampa över växtligheten i vardagsrumsfönstret. i förrgår fick jag slingerkrassen "milkmaid" och vit malva, idag doftpelargonen p. elongatum. pelargonen hamnade i jorden direkt, övriga får invänta vårsolen innan det är dags.


jag köpte en jättesöt vintageklänning på tradera men fick till min förfäran hem fel klänning. har kontaktat säljaren som förhoppningsvis - men antagligen inte?  - kan reda ut trasslet.

Av Lovisa - 20 januari 2009 12:04


kursstarten i psykologi innebar kurslitteratur för 957 kr. enda trösten är att böckerna jag beställt används fortlöpande under hela terminen. förhoppningsvis får jag tillgodoräkna mig tidigare studier i socialpsykologi förutsatt att jag får tag i rätt person vid högskolan i halmstad för att skicka mig den gamla kursplanen. ikväll ska jag på kursintroduktion för intervju- och samtalsmetodik.


jag kan stolt meddela att tomaten minibell skjutit ett skott, trots brist på ljus. i övrigt anlände luktärten "royal white" och sömntutan "appleblossom" under gårdagen.

Av Lovisa - 14 januari 2009 20:09


idag har jag varit en snabbis på ikea med ap och handlat tyg, galgar och tidskriftslådor. väl hemkommen omorganiserade jag i våra bokhyllor och klädde om fotpallen knoppe - som utgått ur ikeas sortiment -, i tyget jag köpt. under kvällen har vi hjälpt martin att flytta tillbaka till sin gamla adress.

Av Lovisa - 13 januari 2009 16:27


vi har köpt ett kolfiberelement, infra, till balkongen för att avnjuta vårsolen litet tidigare än naturen tänkt.


idag har jag träffat min nya handledare och  diskuterat hur jag ska gå vidare med min uppsats. jag har dessutom tjyvstartat på frösådden; två kuvert låg på hallgolvet när vi kom hem och ropade efter att bli planterade. därför står nu heuchera beauty color, heuchera cylindrica green finch och tomaten minibell i vardagsrumsfönstret.

Av Lovisa - 12 januari 2009 08:50


vi har slutligen accepterat att vi inte har skåpplats för allt matporslin och kökstillbehör, och köpt ett väggskåp á två meter som förvaring åt allt snyggt. jag har dessutom gått på ännu ett prenumerationserbjudande - den här gången gällande tidningen allt om trädgård inklusive en ljuslykta, iittala.


på sistone har jag fyndat två par chinos, monki, vilka jag hoppas hamnar i brevlådan under eftermiddagen. till balkongen har jag köpt frön från en alunrot, heuchera "beauty color", och doftpelargon, p. elongatum. kom turligt nog över ett gäng fröer gratis, närmare bestämt alunrot, heuchera cylindrica "green finch", edelweiss, leontopodium alpinum, låg solros, helianthus annuus, petunia, x hybrida, samt tomaten minibell.


i eftermiddag kommer frida hit på fika.

Ovido - Quiz & Flashcards