Alla inlägg under maj 2008

Av Lovisa - 29 maj 2008 15:16


känningarna i tisdags slog ut i full blom natten till igår - jag rekomenderar inte att med feber och tillhörande svallningar varken finjustera uppsats eller flyttstäda.


i vilket fall som helst är uppsatsen inlämnad, förhoppningsvis går opponeringen nästa vecka vägen.

Av Lovisa - 25 maj 2008 12:39


gårdagens sittning bjöd på en trevlig överraskning - jag blev vald till årets lagledare för andra året i rad!

Av Lovisa - 24 maj 2008 15:19


sent omsider har jag bestämt mig för att slutföra uppsatsen på egen hand. dels för att kunna stå för hela materialet, dels för att samarbetet fullständigt fallerat.


ikväll ska vi på engageradsittning.

Av Lovisa - 23 maj 2008 07:45


jag har tröstätit hela veckan och tjockat på mig rejält. vaknade kvart i sju med magknip - nu får det vara nog.


klockan tio ska jag skriva på papper gällande mitt sommarvikariat. resten av dagen spenderas åt uppsatsskrivande.

Av Lovisa - 19 maj 2008 19:11


helgen var som förväntat ett skönt avbrott i vardagen. jag fick en underbar

stockh lmsklänning som jag trånat efter av älskling, bok och resa av föräldrarna samt ett kortspel och fifa nollåtta av bror med sambo. inte att förglömma jägermeisterflaska inklusive glas av a.p, emil och erika.


stress och irritation kring uppsatsen har omvandlats till en något sånär kontinuerlig huvudvärk jag knappt lyckas sova bort.

Av Lovisa - 15 maj 2008 18:11


på lördag kommer mamma och pappa hit för att fira mig. jag har bokat för fyra på mysiga hanssons krog och till nittio procent bestämt mig för att baka en chocolate cheesecake att kalasa på. det ska bli otroligt skönt att lägga allt strul med b-uppsatsen åt sidan och bara få njuta av sällskapet.

Av Lovisa - 11 maj 2008 17:08


kvastkampen är över för i år. i helsvart undvek jag en elakartad solbränna, paddlade en båt som imponerande nog inte sjönk, tappade bort minnet endast en kväll av tre möjliga och har ätit sanslöst mycket pizza. ett stort tack till los zorros för en lyckad helg.


bilderna är från sabinas bilddagbok: i fören sitter jag (närmast kameran) och martin, i aktern tommy och erika. slutligen nästan hela laget, emil fattas.



Av Lovisa - 6 maj 2008 09:21


jag har blivit antagen till tre av tre sökta sommarkurser;

retorik 5 hp (kvartsfart) högskolan i kalmar

sociologi och populärkultur 7,5 hp (halvfart) distans, mittuniversitetet

sociologi, samhälle och miljö 7,5 hp (halvfart) distans, mittuniversitetet


nu återstår att se om jobbträffen imorgon är av intresse, eller om sommarkurserna är att föredra. möjligheten finns förstås att göra både och.

Ovido - Quiz & Flashcards