Alla inlägg under februari 2010

Av Lovisa - 10 februari 2010 13:30




i helgen var mina och älsklings föräldrar här och firade att vi båda tagit examen. jag fick presentkort hos mormors fönster, nya handskar - det har gått hål på mormors, jag måste inse att de gjort sitt -, och en vacker ring mamma fick till sin examen från mormor och morfar. på fredagen drack vi bubbel och bjöd underbar gulasch med hembakat bröd. på lördagen besökte vi kosta outlet med tillhörande fyndköp och åt gott på stekhuset.


jag söker jobb och drömmer på hemnet. första delkursen av psykologin är snart avklarad. på måndag ska vi titta på en bil, förhoppningsvis blir vi bilägare.


varje vecka ser jag värdshusträdgården via svt play. idag har jag nyfiket beställt trädgårdspraxis år 1754 (mårtensson, 2002) via bokus. tomat, tomatillo, underblommor, chili och afrikas blå lilja växer för fullt i vardagsrumsfönstret. idag har jag även sått slingerkrasse 'milkmaid', tomaten 'tiny tim' och rosenböna. det är något visst med att peta ner självinsamlade frön i jorden.

Ovido - Quiz & Flashcards