Alla inlägg under mars 2007

Av Lovisa - 27 mars 2007 18:56

praktiken går bra, det känns som om jag hittat en perfekt arbetsplats trots att jag fortfarande tvivlar på mina egna kunskaper. gårdagens höjdpunkt var att sitta med på ett akutsamtal som mottagits av jourhavande och idag har jag till största delen spenderat i deras bibliotek som jag nästan önskar var mitt. på torsdag åker jag till kalmar för att, i förskott, fira sex månader med älskling under lördagen.

Av Lovisa - 24 mars 2007 13:14

separationsångest.inatt spenderade jag första natten innanför mina fyra gröna väggar, allting är på plats och nu krävs bara en rejäl städning och att packa resväskorna. gränsen för vårt medlidandeär aldrig vår yttersta kärlekutan vår yttersta oro.kärlek är fåfänga barajämförd med rädslan.det vackra är ingenting värt utan oro.när jag stannat för länge under vattenoch lungorna sprängeroch nästan sprängs av skräckgår jag upp.och fastän luften är lika tung som mina andetagverkar till och med den täta natten dag.så är den yttersta oron, sista rädslan- som det då känns -den yttersta gränsen för kärlek.-- lars forssell

Av Lovisa - 22 mars 2007 11:13

jag börjar känna mig stressad inför min temporära flytt. ska försöka städa undan så mycket som möjligt och ställa i ordning möblerna innan jag åker. imorgon lämnar jag in juridikarbetet, på kvällen äter vi styrelsemiddag på puben och dansar bort natten på kåren. på lördag har vi avvinkningsfest för mig hemma hos älskling och på söndag avgår tåget vid ett-tiden. känner mig väldigt osäker just nu.

Av Lovisa - 20 mars 2007 22:31

det är färdigt hemma förutom lite detaljer som perfektionisten inuti mig aldrig kommer bli nöjd med. nu återstår att städa och göra fint inför martinas inflytt. jag måste dessutom köpa en biljett för resan kalmar-halmstad som avgår på söndag, ringa min praktikplats så jag vet var jag ska infinna mig på måndag och prata med min bostadsrätts föreningsstyrelse om min mötesfrånvaro de kommande tio veckorna. har dessutom varit på ikea under kvällen och inhandlat nya gardiner och tavellister.mitt bidrag till skrivarcirkeln är färdigt - det känns hoppfullt att vara konsekvent bra på åtminstone någonting.

Av Lovisa - 16 mars 2007 09:24

jag försöker hitta drivkraften till att studera i min egen kreativitet men det går knappt märkbart framåt. efter en förfrågan från min skrivarcirkel kändes det dock vid tillfället som en god idé. på sistone har jag varit på bio, lämnat blod, ignorerat min lägenhet och njutit i fulla drag av vårvädret som äntligen anlänt. ikväll ska vi till emil för att titta på film och imorgon firas martin som fyllt år tidigare i veckan.

Av Lovisa - 8 mars 2007 18:28

idag har jag och martina skrivit kontrakt angående andrahandsuthyrningen utav min lägenhet. jag har dessutom målat sista strykningen på bården och därmed återstår endast en beige strimma ovanför fönstret som jag eventuellt fixar under morgondagen. känner mig inspirerad men tom på kreativitet. på måndag ska jag försöka ta tag i studerandet som legat på vänt alldeles för länge.

Av Lovisa - 6 mars 2007 20:49

halva rummet är färdigt och jag är smått nyförälskad i mina grönskande väggar. tidsplanen har dock spruckit; idag har jag spacklat väggarna som är kvar och det går därför inte att måla dem förrän imorgon. i eftermiddags köpte jag dessutom vit färg till snickerierna och taket men även annat som jag tydligen behövde. med nya väggfärgen i bakgrunden sover älsklingarna under tiden som jag tejpar lister och tak.

Av Lovisa - 4 mars 2007 11:20

oh lord, forgive me them saturday nights - they'll make you do things you'll regret for the rest of your life-- hello saferide

Ovido - Quiz & Flashcards