Alla inlägg under juli 2009

Av Lovisa - 27 juli 2009 11:09


två intensiva veckor är till ända. onsdagen den femtonde åkte vi till älsklings föräldrar för bad, båtturer, svamp- och blåbärsplockning, fiskande och kräftfiske. på lördagen kom mina föräldrar på besök - en båttur var på sin plats liksom god middag. på söndagen följde vi med till halmstad och stannade till och med torsdag. vi hann med både shopping - två par skor, björn borg och rieker - god mat på fridolfs och hemma, äventyrsgolf och vanlig golf samt pajbak på nyplockade vinbär.


väl hemma har vi köpt en fotogenlampa till balkongen, åhléns, samt ett fantastiskt hemmabiosystem, bose.


hemma är både tomaterna och chilifrukterna till antalet över tvåhundra vardera. citrusarna blommar för fullt, vilka tillsammans med krassen och lavendeln drar till sig mängder av humlor. eftersom alla blommor inte överlevde vår frånvaro trots blomvakt, blev jag tvungen att ta bort en utav balkonglådorna och plantera lite nytt.

Av Lovisa - 13 juli 2009 18:36


höstens antagningsbesked är glädjande;

psykologi 31-60 hp, helfart, högskolan i kalmar

barn- och ungdomskultur 15 hp, halvfart distans, växjö universitet


trots att en fortsättning på psykologin vore intressant, tar jag mitt förnuft till fånga. halvfart utöver färdigställandet av c-uppsatsen känns mer rimligt. idag har vi köpt en mini-pc, compaq, hos elgiganten.  

Av Lovisa - 12 juli 2009 10:38


i torsdags vaccinerade vi oss mot tbe och plockade fläderblommor som jag gjorde saft av. i fredags reashoppade vi och fick på kvällen besök av joel och pia för trevligt umgänge. igår plockade vi blåbär som jag gjorde paj av. på eftermiddagen gick vi på djurgården-kalmar ff och skämdes.

Av Lovisa - 6 juli 2009 12:12


i lördags besökte vi larmgatan 10 tillsammans med emil och erika. fullsatt restaurang och extremt långsam service. efteråt anslöt martin och vi fortsatte hem till oss för att spela spel. under söndagen ägnade vi oss åt att tvätta, besöka ikea och senare under kvällen bada och fiska på svinö.

Av Lovisa - 3 juli 2009 12:57


i förrgår firade jag och älskling trettiotre månader tillsammans med trerätters på riddaregatan. igår bjöd vi över nygifta erik och carro för flädersaft och cheesecake på balkongen. idag kom äntligen den röda essencekaraffen, iittala, jag fyndade i helgen. trots det underbara vädret sitter jag stundvis inomhus och skriver på min analys av populärkultur utifrån kritisk sociologisk teori.


chilin skiftar åt rött, tomaterna växer sig större. petunior, krasse och solrosor stoltserar i all sin prakt.

Ovido - Quiz & Flashcards