Direktlänk till inlägg 27 oktober 2008

ich bin ein berliner

Av Lovisa - 27 oktober 2008 14:52


efter en långhelg i berlin är jag rejält utpumpad. under fredagen var vi på fötterna i nästintill tio timmar motsvarade sight-seeing med guide, för att se alla måsten, och fönstershopping. under lördagen åkte vi desto mer s-bahn, blickade ut över stan från tv-tornet och kvällsshoppade. söndagen spenderade vi på zoo varefter det var dags att åka mot flygplatsen. bortsett från att resan bjöd fler sevärdheter än shopping, åt vi mängder av god mat och hade rejäl tur med vädret.


eftersom tyskarna tycks älska julen lika mycket som jag - och att därmed tidigt påbörja skyltningen -, var det oemotståndligt att köpa fyra kitschiga silvertomtar, värmeljus i bambiform och en vepa med julmotiv. jag fann även ett par byxor, vero moda, och en vinröd basker, woolmark. förtjusande skål och vinset, båda hos snygga j.a henckels international, var även omöjliga att motstå.


 
 
adoridarling

adoridarling

28 oktober 2008 10:56

Hej! Vilken bra resa du verkar haft! Först svarar jag på din fråga: jag komponerar en del mönster själv och andra "fixar" jag bara till =). Sen måste jag säga att jag skrattade högt när jag läste ditt föregående inlägg, jag gick ut socionomprogramet våren-04 och kommer EXAKT ihåg det eländiga metodträsket!! och om det hade funnits bloggar på den tiden att läsa istället, hade jag f-n i mig aldrig skrivit klart uppsatsen. Lycka till med det hela, du kommer självklart att fixa det galant!!

http://adoridarling.blogspot.com

 
Josse

Josse

28 oktober 2008 16:03

nu finns receptet på min blogg, testa kakan den var god och väldigt lätt att göra :) din berlin resa verkade ju inte helt fel. mysigt att åka bort över en helg!

http://annajosefin.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lovisa - 3 juli 2011 11:29

Livet har vänt blad sedan jag slutade skriva här. Vi har flyttat igen och bytt jobb. När vi inte jobbar renoverar vi vår fyrtiotalslägenhet.   Mycket i mitt liv handlar om mat. Att laga mat och baka, odla ätbart på vår balkong, läsa om odling och...

Av Lovisa - 5 juni 2010 21:36

  jag saknar vår balkong. blev tvungna att ge bort i stort sett allt, men räddade två tiny tim tomater som frodas fritt i köksfönstret. tog en tretimmarspromenad idag och undersökte koloniområdet. efter trädgårdsfredagsmaraton är det avgjort;...

Av Lovisa - 16 april 2010 19:38

  en summering känns både överflödig och tidsödande. vi ska flytta, helt enkelt. jag har fått jobb uppåt, inåt, och så även älskling. vi har hittat en lägenhet som är något större, en förvånansvärt mer välsorterad mataffär. på minussidan; vi förlor...

Av Lovisa - 10 februari 2010 13:30

i helgen var mina och älsklings föräldrar här och firade att vi båda tagit examen. jag fick presentkort hos mormors fönster, nya handskar - det har gått hål på mormors, jag måste inse att de gjort sitt -, och en vacker ring mamma fick till s...

Av Lovisa - 27 januari 2010 11:18

  min c-uppsats är godkänd! äntligen!

Ovido - Quiz & Flashcards