Alla inlägg den 8 april 2009

Av Lovisa - 8 april 2009 14:24


flitens lampa på studiefronten lyser inte mer än nödvändigt. de senaste tre dagarna har jag istället hängivit mig åt johanna nilssons hon går genom tavlan, ut ur bilden (1999). jag köpte boken för flera år sen, men tydligen lockade andra titlar desto mer trots de goda recensionerna jag läst om nämda. nåväl; boken är läsvärd, men jag kan inte komma fram till om språket är för simpelt, eller meningarna allt för ofta förvirrar. ett plus är åtminstone att antalet iögonfallande stavfel går att räkna på tio fingrar. oavsett är hennes skildring av hur mobbning känns mycket verklighetstrogen.


solrosorna har brutit jordytan. idag har jag planterat murgröna, sömntutor och tiarellan i en utav balkonglådorna. på lördag kommer mamma och pappa hit för påskmiddag och umgänge.

Ovido - Quiz & Flashcards