Alla inlägg under juli 2011

Av Lovisa - 3 juli 2011 11:29

Livet har vänt blad sedan jag slutade skriva här. Vi har flyttat igen och bytt jobb. När vi inte jobbar renoverar vi vår fyrtiotalslägenhet.


Mycket i mitt liv handlar om mat. Att laga mat och baka, odla ätbart på vår balkong, läsa om odling och mat och inte minst, äta. Jag älskar långkok, hur doften sprider sig i hela lägenheten, att lyfta på bakduken och varje gång få ett pirr i magen över att degen blivit stor och luftig. Jag älskar att se hur plantorna växer och pyssla om dem. Imorgon har vi bokat bord på Cloud Nine.


Jag har bestämt mig för att återuppta mitt intresse för att sticka, virka och sy, och har därför köpt sju fantastiska böcker med mängder av mönster. I nästa vecka ska jag köpa tyg, garn, virk- och sticknålar och sätta igång.

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards