Direktlänk till inlägg 29 december 2006

shoot your gun

Av Lovisa - 29 december 2006 16:55

  hade jag vetat det jag vet idag - eller velat det jag vill idag - hade jag antagligen inte valt socionomprogrammet. samtidigt vet jag att jag behöver ett stabilt yrke att stå på, och att arbeta med människor är något jag ser fram emot. men hade jag, mot all förmodan, vetat om för två och ett halvt år sen att jag verkligen ville satsa på skrivandet hade jag garanterat sökt litteraturvetenskap istället. kanske till och med konstfack - ”jag som är allt annat än estet”.  dock hade det inneburit att jag inte skulle ha flyttat till kalmar. litteraturvetenskap tjugo poäng, ska jag?

 
 
Ingen bild

Mitch

29 december 2006 17:03

Jag tycker, som du redan vet att det är tur att du valde kalmar... annars hade du ju iinte träffat mig :). Om du verkligen känner att du hellre vill läsa litteraturvetenskap och satsa hårt på skrivandet, tycker jag att du ska göra det, men som du själv skriver så ser du fram emot att arbeta med människor och jag tror att du kommer passa mycket bra som socionom. Du kanske kan skaffa dig tid efter examen att studera litteraturvetenskap, eller bara skriva för dig själv?

 
Ingen bild

Illern

31 december 2006 10:38

Jag tycker att du ska läsa litteraturvetenskap vid sidan av, kanske efter utbildningen.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lovisa - 3 juli 2011 11:29

Livet har vänt blad sedan jag slutade skriva här. Vi har flyttat igen och bytt jobb. När vi inte jobbar renoverar vi vår fyrtiotalslägenhet.   Mycket i mitt liv handlar om mat. Att laga mat och baka, odla ätbart på vår balkong, läsa om odling och...

Av Lovisa - 5 juni 2010 21:36

  jag saknar vår balkong. blev tvungna att ge bort i stort sett allt, men räddade två tiny tim tomater som frodas fritt i köksfönstret. tog en tretimmarspromenad idag och undersökte koloniområdet. efter trädgårdsfredagsmaraton är det avgjort;...

Av Lovisa - 16 april 2010 19:38

  en summering känns både överflödig och tidsödande. vi ska flytta, helt enkelt. jag har fått jobb uppåt, inåt, och så även älskling. vi har hittat en lägenhet som är något större, en förvånansvärt mer välsorterad mataffär. på minussidan; vi förlor...

Av Lovisa - 10 februari 2010 13:30

i helgen var mina och älsklings föräldrar här och firade att vi båda tagit examen. jag fick presentkort hos mormors fönster, nya handskar - det har gått hål på mormors, jag måste inse att de gjort sitt -, och en vacker ring mamma fick till s...

Av Lovisa - 27 januari 2010 11:18

  min c-uppsats är godkänd! äntligen!

Ovido - Quiz & Flashcards